Dappere Kat De Dappere Kat is een cognitieve gedragstherapie die leert kinderen en jongeren met een angststoornis om te gaan met situaties die ze eng vinden en daarom meestal vermijden. Lees meer over Dappere Kat VRIENDEN Met ‘VRIENDEN’ vergroten kinderen hun emotionele veerkracht, leren ze vaardigheden om problemen op te lossen en moeilijke situaties aan te kunnen. Oordeel Erkenningscommissie Interventies: bewezen effectief (Köster et al., 2017; Liber et al., 2008; Van der Leeden et al., 2011). Lees verder bij NJi Denken + Doen = Durven Met ‘Denken+ Doen = Durven’ leren kinderen en jongeren middels psycho-educatie, exposure en cognitieve therapie omgaan met en verminderen van angstklachten. Oordeel Erkenningscommissie Interventies: bewezen effectief voor kinderen van 8 tot 18 jaar (Bögels, 2008; Van Steensel & Bögels, 2015). Lees verder bij NJi Praten op school, een kwestie van doen ‘Praten op school, een kwestie van doen’ is een individuele ambulante behandeling van kinderen van 2,5-12 jaar met selectief mutisme. Doel is durven praten op school en andere sociale situaties. Uit pilot onderzoek bleek het protocol een bruikbare leidraad voor de behandeling van kinderen met selectief mutisme (Braet & Bögels, 2019). Oordeel Erkenningscommissie Interventies: theoretisch goed onderbouwd. Lees verder bij NJi TagsBehandelmethode